Pravilan okret pri rukovanju velikim teretima

Linde rotirajuće sedište i kabina

Viljuškarista zarotiran za 90 stepeni u okretnom sedištu tokom utovara tereta

    Vozači viljuškara su izloženi velikim telesnim opterećenjima. To se naročito primeti prilikom transporta velike, kabaste robe. Takva roba ograničava preglednost i zato mora da se vozi unazad. Vozač uvrće svoj gornji deo tela u smeru vožnje kako bi obezbedio siguran transport. Takav položaj tela međutim šteti kičmenom stubu. Posledice su čest zamor, bolovi i prekid rada.

    Preglednost bez prepreka i ergonomični rad ne bi smeli da budu luksuz u poslu. Zahvaljujući rotirajućem vozačevom radnom sedištu za viljuškare sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem i električne viljuškare ili rotirajućoj kabini za viljuškare, više se neće okretati vozač već njegovo radno mesto. Time će se poboljšati preglednost tereta ili smera vožnje i rasteretiti mišićno-skeletni sistem vozača. Prekidi rada će opasti isto kao i moguće greške usled zamora. To za operatera znači na kraju veću efikasnost u rukovanju teretom.

    Brz pregled prednosti

    • preglednost bez prepreka prilikom transporta većih, nepreglednih tereta
    • manje telesnog opterećenja po vozača
    • manje prekida rada usled bolesti, samim tim povećana i produktivnost
    • smanjena verovatnoća za grešku usled zamora ili opterećenja
    • jednostavno rukovanje za brzo uhodavanje i sigurno upravljanje
    • čvrsta konstrukcija za dug vek trajanja viljuškara i minimalne troškove održavanja
    • dostupno za mnoge modele viljuškara, čak i kao dodatna oprema

    Bezbednost

    Zaštita od nezgoda najvišeg kvaliteta

    Kabasti tereti u logistici povećavaju rizik od nezgoda jer znatno ograničavaju preglednost vozaču viljuškara. Postoje neka pomoćna sredstva kao što su ogledala ili kamere, ali oni ne ispunjavaju bezbednosne zahteve. Nemački propis za upotrebu podnih transportera propisuje recimo u tim slučajevima vožnju unazad. Uz to propis daje i smernicu da se izbegava česta vožnja unazad jer vozač može tako prekomerno da optereti svoj kičmeni stub. Međutim, u zavisnosti od zadatka, vozači moraju često da voze unazad.

    Viljuškarista utovara gume u kamion, zarotiran u okretnom sedištu, u isto vreme gledajući i tovar i pravac kretanja, iako se kreće bočno

    Ergonomičnost

    “Ranije sam uvek imao problema sa vratnim delom kičme, zato što sam svakog dana morao po šest sati da vozim unazad. Sada kada imam rotirajuće radno sedište, imam potpunu preglednost staze po kojoj vozim.”

    Marivam Ahmed, vozač viljuškara u kompaniji Solvay Fluor GmbH u Bad Vimpfenu

    Poređenje potrebe za uvrtanjem leđa

    Prema još jednom merenju, udeo radnog vremena koji vozač provede na nepokretnom sedištu sa prekomerno uvrnutim leđima iznosi prosečno oko 43 procenata. Ako zaposleni sede na rotirajućim radnim sedištima, uvrtanje tela se smanjuje na osam procenata.

    Dostupnost

    Fotografija rotirajućeg sedišta u kabini Linde viljuškara

    Dostupno na mnogo načina

    Zajedno sa sistemskim partnerom NEUMAIER Industry, kompanija Linde je razvila rotirajuće vozačevo radno sedište za električne viljuškare i viljuškare sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, kao i rotirajuću kabinu za viljuškare za teške terete. Okretno vozačevo radno sedište je dostupno u mnogo varijanti za različite veličine vozača i modele viljuškara. Dostupan je i izbor raznih tipova sedišta. Osim toga, robusna konstrukcija može da se naknadno nadogradi na brojne serije viljuškara kompanije Linde od 2009. godine proizvodnje. Svi modeli viljuškara za teške terete mogu da se opreme rotirajućom kabinom koja se distribuira preko Linde mreže prodavaca. Preko te mreže je moguće i naknadna nadogradnja vozila.