50 godina električnih viljuškara kompanije Linde Material Handling

E-volucija Linde viljuškara

Evolucija električnih viljuškara Linde od 1971. do 2021. prikazana u industrijskoj hali, uporedo stari i novi model.

    Bila je 1971. godina: Džon Lenon je objavio himnu „Imagine“ i Rej Tomlinson je poslao prvu e-poruku u istoriji čovečanstva. Iste godine, na sajmu u Hanoveru, kompanija Linde je predstavila svoj prvi električno pogonjeni viljuškar E10 – E15. Pesma „Imagine“ je postala hit za večnost, a e-pošta komunikacioni medij broj jedan. A električni viljuškari kompanije Linde takođe su imali vrtoglavi uspon. Prvobitno zamišljeni kao alternativa viljuškaru sa SUS motorom bez emisije izduvnih gasova za rad u halama, E-viljuškar vrlo brzo postaje važan element moderne intralogistike i Linde Material Handling postaje lider na tržištu u ovom segmentu.

    Električni viljuškari: Korak po korak do savršenstva

    Posle 1971. godine električni viljuškari kao usko-specijalizovani proizvod brzo stiče sve veći značaj. Razlog za to je pre svega brzo širenje velikih skladišta robe i logističkih centara. Stalno rastući promet robe u ovim novim čvorištima zahteva bolje viljuškare za zatvorene prostore, koji su okretni i kojima se može precizno rukovati. Tehničke inovacije takođe su pomogle da se razlika u učinku u odnosu na konvencionalne viljuškare sa SUS motorom postepeno smanji. Što se tiče nosivosti, brzine podizanja i učinka pri pretovaru, električni modeli se sve više približavaju svojim kolegama sa SUS motorima.

    Električni viljuškari model E12 – E18 iz 1982. godine

    Električni viljuškari E12 – E18 iz 1982. godine

    Kod razvoja modernih E-viljuškara kompanija Linde od početka ima cilj da ova vozila sve više usavršava. U prvom koraku to je pre svega značilo da se zahvaljujući sve većoj preciznosti i okretnosti optimizuju za upotrebu u zatvorenim prostorima. Zato su već prvi modeli imali prednji pogon sa dva motora, kod kojeg su na pogonskoj osovini bila ugrađena dva elektromotora. Uz njihovu pomoć vozila mogu da se okreću tačno na sredini pogonske osovine. Početkom 80-tih godina ova firma iz Ašafenburga osim toga uvodi energetsku elektroniku, zahvaljujući kojoj se elektromotorima može upravljati znatno preciznije.

    Električni viljuškar model E48 iz 1995. godine
    Električni viljuškar E48 iz 1995. godine

    1994. godine prvi električni Linde viljuškari sa četiri točka bivaju opremljeni inovativnom kombinovanom upravljačkom osovinom. Ona omogućava okretanje vozila u mestu i unutar kontura vozila. Samo godinu dana kasnije na tržište stiže Linde Load Control, koji omogućava fino upravljanje funkcijama podiznog jarbola putem džojstika – karakteristika opreme, koja će brzo postati industrijski standard. 1999. godine, Linde u portfolio svojih proizvoda proširuje modelom sa trofaznim odn. asinhronim motorom. Za ovaj novi pogon inženjeri razvijaju posebne energetske i upravljačke module, koji u sebi povezuju prednosti većeg učinka sa većom pouzdanošću, kao i zahtevnom upotrebom napolju. Pošto su mali i ne zahtevaju održavanje, dva vozna motora se zajedno sa podiznom hidraulikom i svim upravljačkim delovima mogu spojiti u jedan sklop – kompaktnu pogonsku osovinu.

    Još jedan značajan događaj predstavlja prelazak na trofazne motore 2002. godine, koji električne viljuškare kompanije Linde u mnogim segmentima učinka izjednačava sa viljuškarima sa SUS motorima.

    Sa modelom E10 – E15 na tržištu se pojavljuje prvi E-viljuškar kompanije Linde. Njegove najznačajnije karakteristike: Prednji pogon sa dva motora, upravljanje putem dvostruke pedale i centralna upravljačka ručica. Osim toga je već kod modela E10 – E15 automatski smanjivana brzina vožnje u krivinama, što je danas apsolutni standard u ovoj industriji.
    Kompanija Linde takođe stalno poboljšava udobnost E-viljuškara. Model E12 – E18 prvi nudi ergonomično optimizovano radno mesto vozača, kod kojeg se sedište i stub upravljača mogu savršeno prilagoditi vozaču.
    Sa modelom E20 – E30 kompanija Linde uvodi čak dve revolucionarne inovacije: Nova kombinovana upravljačka osovina omogućava i viljuškarima sa 4 točka da se okreću u mestu, što znatno poboljšava okretnost tih vozila. Istovremeno, nova kabina sa mogućnošću naginjanja pojednostavljuje prilaz važnim delovima vozila, pre svega akumulatoru.
    Počev od serije E14 – E20 Linde Load Control omogućava električno aktiviranje funkcija podiznog jarbola putem džojstika. Zahvaljujući finom upravljanju, nova tehnologija brzo postaje industrijski standard i posle toga se vrlo brzo uvodi i kod viljuškara sa SUS motorom kompanije Linde.

    Električne inovacije: Energija u vozilu

    U novom milenijumu, Linde sa serijom E20 – E50 kod električnih viljuškara postaje lider na tržištu Evrope i nastavlja da tehnološki razvija svoje električne modele. Već od 2002. godine klasični akumulator na bazi olova i kiseline mogao je da se zameni gorivnom ćelijom na bazi vodonika, koja se danas kao serijska opcija nudi za sve E-viljuškare kompanije Linde.

    Već 2006. godine nastavlja i sa punjačem na vozilu i kompaktnom pogonskom osovinom predstavlja sledeću E-senzaciju. Za punjenje se viljuškar sada mora putem kabla za punjenje samo još priključiti na odgovarajuću utičnicu. Snaga punjenja se automatski prilagođava odgovarajućem tipu akumulatora.

    Punjač na vozilu kompanije Linde je novina u svetu. Osim toga kompanija Linde sa litijum-jonskim pogonima skreće pažnju i kod ove inovativne tehnologije uspeva da osvoji kupce najboljim konceptom bezbednosti i optimalnom integracijom vozila i LI-ION akumulatora.

    Električni viljuškar model E50 iz 2011. godine

    Električni viljuškar E50 iz 2011. godine

    Sa modelima od 2 do 5 tona kompanija Linde 2010. na tržište izbacuje nove funkcije: na primer vibraciono raspregnutu pogonsku osovinu, ručnu kočnicu koja se automatski aktivira, digitalni indikator punjenja akumulatora i kontrolu trakcije u svrhu najboljeg prianjanja na podlogu.

    2006. godina: Globalna novina, punjač na vozilu

    Serija E12 – E20 uvodi 16 novih, izuzetno modernih varijanti viljuškara. Prvi put sa punjačem na vozilu i podešavanjem dinamike vožnje.

    Linde električni viljuškar iz serije E12 – E20 na punjaču
    2015. godina: Snagator

    Sa modelom E60 – E80 Linde na tržište izbacuje izuzetno snažan model E-viljuškara, koji je konstruisan za bezbedno rukovanje teretom težine do osam tona. Na taj način E-modeli i u višim klasama nosivosti smanjuju prednost modela za unutrašnjim sagorevanjem.

    Linde električni viljuškar model E60 – E80 utovara palete u kamion
    2016. godina: Sa pogledom usmerenim u budućnost

    Sa Roadster modelima E20 – E35 R kompanija Linde na tržište izbacuje prvi E-viljuškar sa kompletno optimizovanim pogledom. Zahvaljujući gornjim nagibnim cilindrima, ovim vozilima nije potreban A-stub. Ova konstrukcija pruža vozaču neometan pogled na put i maksimalno uvećava bezbednost u svakodnevnom radu.

    Linde Roadster model E20 – E35 R - prvi E-viljuškar sa kompletno optimizovanim pogledom.
    2017. godina: Litijum-jonska revolucija

    Prvi E-viljuškari E14 – E18 ION sa litijum-jonskom tehnologijom čine rad sa flotom znatno fleksibilnijim i efikasnijim – što daje veliku prednost, pogotovo pri višesmenskom radu.

    Prvi E-viljuškari E14 – E18 ION sa litijum-jonskom tehnologijom na punjaču
    2017. godina: E12 – E20 je svetski prvak

    Linde ima razlog da slavi: 2017. godine proizveden je viljuškar broj 111.111 serije E12 – E20. Zahvaljujući svojoj fleksibilnosti i pouzdanosti, ovaj električni viljuškar je najprodavaniji proizvod tog tipa na svetu, a samim tim i najuspešniji.

    Linde slavi povodom proizvedenog je viljuškara broj 111.111 serije E12 – E20
    2018. godina: Više LI-ION-a za sve

    Litijum-jonska tehnologija se pokazala dobrom i sada je u seriji E60 – E80 dostupna i za viljuškare u opsegu nosivosti do 8 tona.

    električni Linde viljuškar se puni pomoću litijum-jonske tehnologije

    Linde pravi električne proizvode kao niko drugi

    I u drugim oblastima kompanija Linde dokazuje svoje stručno znanje iz oblasti elektrike: Električno karting vozilo Elektro-Kart E1, koje je razvijeno na osnovu originalnih delova modela E20 – E50, postavilo je 2011. godine svetski rekord u ubrzanju za karting vozila na električni pogon – sa 3,45 sekunde od 0 do 100 km/h, ono je ušlo direktno u Ginisovu knjigu rekorda.

    Električno karting vozilo Elektro-Kart E1 na stazi

    Električna budućnost

    Danas se svet više ne može zamisliti bez E-viljuškara. Sve veći pritisak smanjenja troškova, kratki rokovi i teško procenjiva vršna opterećenja u pogledu narudžbina čine neophodnom njegovu stalnu raspoloživost i fleksibilnu primenljivost. Tome treba dodati sve veću potrebu za pogonskim sistemima bez emisije izduvnih gasova, koji u smislu krize globalnog zagrevanja omogućavaju održivu intralogistiku.

    Što se ekonomičnosti, bezbednosti i ekološki odgovornog postupanja tiče, električni viljuškari su već odavno standard za tok materijala budućnosti. Zahvaljujući konstantno rastućoj snazi i inovativnim energetskim sistemima poput litijum-jonske tehnologije, oni su sve više u stanju da u potpunosti zamene vozila sa SUS motorima.

    Linde električni viljuškar model E60 – E80 nosi teret

    Upečatljiv dokaz za to kompanija Linde pružila je već 2015. godine, kada je sa modelom E60 – E80 na tržište stigao snažan E-viljuškar za opseg nosivosti do osam tona.

    Handling iza sebe ima dugu i uspešnu istoriju E-viljuškara. Kao lider na tržištu i u oblasti inovacija, stručnjaci za električni pogon iz Ašafenburga su sebi dali u zadatak, da to tržište ne samo sveobuhvatno opslužuju, već da ga i dalje revolucioniraju. Stoga će sredinom 2021. godine kompanija Linde Material Handling predstaviti novu generaciju E-viljuškara. Poput njihovih prethodnika, oni će još jednom postaviti standarde u ovoj industriji – u pogledu ergonomičnosti, efikasnosti, bezbednosti i mogućnosti povezivanja.

    Promocija Linde viljuškara sa kontra tegom